VTK DP-Metro

Vláčkem za vláčky

Záběr z muzea (zdroj Chomutovský deník)

Vědeckotechnický klub při DP-Metro vás zve ve spolupráci s KŽC Doprava s.r.o. a Národním technickým muzeem na výpravu historickým motorovým vozem M 262.0 do Železničního muzea NTM v Chomutově.

Akce se koná v sobotu 16.září 2017, sraz je na pražském hlavním nádraží v 7:00 v horní hale u prostředního podchodu k nástupištím pod tabulemi s odjezdy vlaků. Návrat na nádraží Praha-Holešovice je plánován na cca 19:00.

Při cestě tam bude možno nastoupit ještě ve stanicích Praha-Smíchov severní nást., Praha-Zličín a Kladno, cestou zpět bude umožněn výstup ve stanicích Kralupy nad Vltavou a Praha-Podbaba. Podrobný jízdní řád bude zveřejněn dodatečně.

Poplatek za exkurzi je 930,- Kč, při oprávněném uplatnění slevy pro členy spolku 730,-.

Senioři nad 65 let a děti od 6 do 15 let mají cenu nižší o 40,- Kč (nárok nutno uplatnit při přihlašování).

Přihlásit se můžete prostřednictvím formuláře na konci této stránky.


Po vypravení vlaku z hlavního nádraží pojedeme nejprve po „Pražském Semeringu“ přes Smíchov, Žvahov, Jinonice a Zličín do Hostivice. Odtud pak dále po trase bývalých přímých chomutovských vlaků přes Kladno, Lužnou u Rakovníka a Žatec do Chomutova. Cestou si projedeme i náš (zatím) nejdelší železniční tunel. Březenský tunel je dlouhý 1758 m a vznikl při přeložce trati, která musela ustoupit těžbě uhlí.

V Chomutově nás čeká krátký pěší přesun do bývalého depa. To slouží jako depozitář Železničního muzea NTM. Železniční muzeum vzniklo jako odbor NTM v roce 2000 s úkolem dokumentovat dějiny železnic na našem území. Hlavní expoziční prostory by měly být v budoucnu v bývalém depu na Masarykově nádraží, zatím je ale většina exponátů uložena v chomutovském depozitáři.

Při cestě z depa zpět na nádraží budete mít čas na oběd.

Při zpáteční jízdě budeme trošku "šněrovat" České Středohoří, a to z části i po tratích, na kterých již není pravidelný provoz nebo dokonce již nejsou v majetku SŽDC. Pojedeme nejprve přes Most do Obrnic. Odtud po "Švestkové dráze", která je od roku 2016 majetkem AŽD, přes Třebívlice, Třebenice do Čížkovic. Dále po provozované trati přes Slatinu pod Hazmburkem do Libochovic. Pokračovat budeme po trati, kde Ústecký kraj již několik let neobjednává dopravu, a to přes Budyni nad Ohří a Mšené-lázně do zastávky Bříza (dříve Račiněves) na hranici Středočeského kraje. Odtud už zase po provozovaných tratích přes Straškov, Kostomlaty pod Řípem, Vraňany a Kralupy nad Vltavou do Prahy.


Připravujeme